Ce să întreb la interviu?

 

Indiferent de locul de muncă pentru care candidezi sunt anumite întrebări administrative pe care le poți adresa în timpul interviului de angajare. De ce? Deoarece trebuie să fii informat despre cum va decurge viața ta lucrând pentru o anumită companie luând în considerare corectitudinea, profesionalismul și bunul simț.

what to ask

 

Astfel avem:

 

A. Întrebări esențiale despre programul de lucru:

1. Se lucrează în weekend? Dacă da, am zile compensatorii sau un bonus salarial?

2. Dacă lucrez suplimentar (peste program) se remunerează activitatea?

3. Activitatea mea va presupune deplasări?

4. Pauza de masă în ce interval orar este?

5. Programul de lucru este trecut în contractul de muncă?

6. Sunt anumite zile când am un altfel de program față de cel obișnuit?

 

B. Întrebări despre concediu:

 

1. Există vreo lună în care nu-mi pot lua concediu?

2. Concediul se respectă conform legislației?

 

C. Întrebări despre salariu:

1. Salariul este declarat pe cartea de muncă, conform legislației?

2. Există perioade în care se oferă măriri salariale? Dacă da, în funcție de ce anume?

3. Care ar fi bonusurile sau beneficiile pe care le am?

 

D. Întrebări despre contractul de muncă:

1. Pe contractul de muncă, cu ce dată voi fi trecut ca angajat?

2. Mi se oferă asigurare medicală? Dacă da, ce beneficii am prin această asigurare?

3. Contractul este pe perioadă determinată? Dacă da, care sunt șanșele să fie, în viitor, trecut pe nedeterminat?

4. De ce preferati un contract pe perioadă determinată?

5. Există anumite penalizări despre care ar trebui să știu și despre care nu se menționează în contract?

6. Se fac rețineri salariale în anumite perioade? Dacă da, de ce anume?

7. Sunt direct angajatul companiei pe care o reprezentați sau al unei alte companii?

 

Acestea sunt doar o parte dintre întrebările pe care le poți adresa pentru a avea toate informațiile pe masă privind siguranța, confortul și evoluția ta în cadrul unei companii.

 

Dacă ești de părere că și alte întrebări trebuie menționate, atunci împărtășește-le!

 

Mihai Silviu Botezatu

 

7 Days of  Trust

Astăzi este cea mai importantă zi din viața ta!