Ai o idee și o notezi imediat. Foarte bine, dar obiectivul lipsește.

Când încerci să-ți stabilești unul sau mai multe obiective într-adevăr, primul pas este să scrii pe foaie ceea ce-ți dorești – dar în acest stadiu vorbim doar despre notarea ideilor pe care le ai, idei care pot deveni însă obiective clare dacă ți le structurezi. Cum poți face asta? Să vedem:

Objective

Sursa foto: Shutterstock

Este super că ți-ai notat, spre exemplu, că vrei un loc de muncă în comunicare și marketing, este fantastic că nutrești să faci sport și este de-a dreptul admirabil că vrei să înveți limba franceză. Dar când vrei să faci toate acestea? Cum? De ce instrumente ai nevoie? De unde poți obține îndrumare? Ai oare nevoie de îndrumare?  Acestea sunt unele dintre întrebările care te ajută să-ți structurezi ideile în așa fel încât să devină obiective.

Exemplu:

Vreau să obțin un loc de muncă în comunicare și marketing:

Cum pot face asta? Încerc să identific sursele prin care îmi pot promova profilul (CV-ul, propunerea, scrisoarea de intenție etc.); Particip la un concurs de locuri de muncă; Îmi centralizez lista cu târgurile de locuri de muncă de anul acesta; În fiecare săptămână îmi voi face o listă cu minimum 10 companii pe care doresc să le contactez telefonic în vederea stabilirii unui interviu – indiferent dacă au sau nu un post disponibil.

Când mă apuc de treabă? De mâine, 11 februarie 2014.

Ce fac prima oară? Îmi identific sursele prin care îmi pot promova profilul.

Ce trebuie să mai fac înainte să încep? Să-mi îmbunătățesc CV-ul. Cum fac asta? Îl mai dau altor douatrei persoane în care am încredere pentru a-mi spune dacă nu cumva am făcut anumite greșeli. 

Dacă mă demotivez în încercarea mea de a-mi atinge obiectivul, cum procedez? Pur și simplu nu renunț. Este foare ușor să fac asta și ar însemna că fug de responsabilitatea de a avea încredere în propriile mele forțe, iar dacă eu nu am încredere în mine, atunci cine?

De ce instrumente am nevoie pentru a-mi ușura atingerea obiectivului? Un abonament RATB, un abonament Metrorex pentru a mă deplasa în voie peste tot, filme de comedie ca să mă relaxez după eforturile pe care le voi face în căutarea oportunităților profesionale ș.a.m.d.

Până când îmi voi găsi un loc de muncă? Până pe 14 martie 2014.

Ce fac dacă până pe 14 martie nu îmi îmi

îndeplinesc obiectivul? Atunci mă uit încă o dată peste răspunsul întrebării dacă mă demotivez în încercarea mea de a-mi atinge obiectivul, cum procedez?

Astfel, un obiectiv prespune notarea unei idei sau nevoi și pregătirea acesteia. Așadar, care este ideea sau nevoia ta acum?

7 Days of Trust

Astăzi este cea mai importantă zi din viața ta!

 

 

 

 

