1. Obiectivul trebuie să fie clar și vine ca urmare a unei solicitări interne sau externe (recrutare pentru propria companie sau pentru clienții acesteia).

Ex: Recrutăm asistent IT pentru tot anul 2014. Asistentul va coopera cu coordonatorul IT. Ceea ce se dorește de la asistent este…

2. Trebuie sa fie descrise responsabilitățile pe care le presupune locul de muncă, importanța acestora și cooperarea departamentelor.

3. Profilul candidatului trebuie să conțină următoarele informații: Cunoștintele pe care candidatul este necesar să le dețină și/sau pe care trebuie să le acumuleze; Comportamentul (ex: Comunicativ și energic/Calm și răbdător); studiile, calificările, cursurile, formările la care a participat, nivelul de experiență cerut (de la 0 la X ani).

HR

Sursă foto: Shutterstock

4. Anunțul de recrutare este indicat să prezinte profilul candidatului, cerințele de la locul de muncă, perioada de timp pentru care se dorește angajarea (determinat, nedeterminat, project-based ș.a.m.d.), detalii despre compania care angajează (inclusiv anul înființării, prezența națională sau internațională, valorile acesteia), cel puțin unul dintre obiectivele importante ale viitorului angajat.

5. Promovarea anunțului de recrutare în cadrul:

a. Mediului frecventat de candidat

b. Instrumentelor online

c. Companiei care demareaza proiectul de recrutare atat in departamentul de resurse umane cat si in celelalte departamente ale companiei

d. Revistelor de profil

e. Ziarelor cu locuri de muncă (pentru asta, în funcție de caz, anunțul trebuie scurtat)

f. partenerilor companiei

6. Participarea companiei la târguri de locuri de muncă sau evenimente de networking.

7. Analiza candidaturilor si selectarea candidatilor ce urmează a fi intervievati. Celelalte candidaturi ce nu au fost selectate este bine să fie centralizate și să li se ofere și un răspuns (feedback).

8. Intervievarea persoanei (În funcție de departament, experiența candidatului, importanța obiectivelor pe care acesta le va avea, mediului și culturii organizaționale, țară, pot exista chiar și două, trei sau mai multe interviuri).

9. Selectarea viitorului angajat dintre candidații selectați.

10. În prima săptămână de la angajare sau chiar în primele două, recrutorul trebuie să mențină legătura cu proaspătul angajat pentru a se asigura de acomodarea acestuia cu mediul de lucru, dacă mai are nevoie de informații suplimentare ș.a.m.d.

7 Days of Trust

Astăzi este cea mai importantă zi din viața ta!

Advertisements