Dragostea intră pe horn, de Crăciun

Așa cum Moș Crăciun aduce tuturor celor cuminți cadouri sosind pe neașteptate în casele oamenilor, intrând pe horn, la fel apare, uneori, de Crăciun, și dragostea
în viețile anumitor persoane – apare atât de surprinzător, încât inima și mintea dansează de bucurie

Într-o dimineață friguroasă (pentru pesimiști) dar răcoroasă (pentru optimiști), când te trezești odihnit din patul cald, având ceața în fața ochilor când încerci să deschizi geamul pentru a trage o gură de aer proaspăt specific lunii decembrie, savurând momentul printr-un dulce și lent răsuflu, ca și cum vântul rece, nestingherit îți sărută buzele și îți înviorează simțurile dându-ți energie pentru a te deplasa în bucătărie, adormit fiind, ca să îți pregătești la storcător un suc de portocale pe care să îl bei liniștit, timp în care te poți gândi la ce vei face pe parcursul zilei, apar fulgerător idei despre cum vrei să-ți petreci ziua. Idei care sunt contramandate de o obligație: Cumpărăturile de Crăciun!

Chris

Sursă foto: www.hdwallpapersinn.com

Cam într-o astfel de dimineață, Iulian și-a dat seama că se apropie Crăciunul și că trebuie să facă cumpărăturile pentru a-și pregăti mâncărurile pe care și le dorește de sărbători. Cu părul trezit în toate părțile, împrăștiat de-a dreptul de parcă ar fi un brad cu crengi luni ce așteaptă să fie împodobit, cu ochii căprui dezorientați și cu o expresie a feței în căutare de idei (scria pe listă ceea ce dorește să cumpere), trecându-și în tot acest timp degetele lungi de pianist prin părul vâlvoi, se decide să o sune pe mama sa pentru a putea primi sfaturi de la dânsa. Astfel, mama băiatului i-a completat lista acestuia și l-a și direcționat către anumite magazine de unde să cumpere brânză, iaurturi, legume proaspete, budincă de vanilie, biscuiți pentru tort etc. Imediat după ce a închis telefonul, ca o vijelie, Iulian și-a tras o pereche de blugi de culoare albastră, un pulover roșu, fularul și l-a aruncat pe gât fără să și-l așeze bine (de fiecare dată când vine iarna, Iulian se încurcă în fular) și foarte fâșneț s-a îndreptat către unul dintre magazinele indicate de mama sa, și care se numea Fără GRIJI.

De îndată ce s-a văzut intrat în Fără GRIJI, Iulian, cu grijă, tăia de pe listă fiecare produs pe care îl punea în coș, îngrijorat fiind, la un moment dat, când nu se mai așteaptă sa aibă griji, că nu găsește budinca de vanilie despre care i-a spus mama sa că-i trebuie și nici biscuiții speciali pentru prepararea unui tort. Astfel nu avea doar o grijă, ci două, chiar dacă era în Fără GRIJI! Iar casierii, alături de lucrătorii comerciali păreau lipsiți de vreo stare de îngrijorare, doar erau în Fără GRIJI! Astfel Iulian s-a decis să se ducă la unul dintre angajații magazinului pentru a-l întreba dacă există cumva, în depozit, budinnca și biscuiții pentru tort. Domnul Grijescu Grijan, angajatul, se duse îndată să verifice pentru ca, ulterior, să-i comunice lui Iulian că budinca nu se mai găsește si că ultimii biscuiți au fost cumpărați acum 10 minute de către o domnișoară.

Ce s-a întâmplat mai departe? Vedem împreună imediat! Hai să mergem în magazin pentru a observa discuția:

– Am înțeles. Atunci sper ca domnișoara să se bucure de acei biscuiți. Am să încerc să caut în alt magazin.

– Da, uitați, ce chestie, fata care a cumpărat biscuiții este chiar la raionul cu legume.

Iulian în acest moment și-a întors capul, nu foarte interesat, ci doar pentru a-i arăta domnului Grijescu că a fost atent la ceea ce acesta a spus, observând astfel fata.

– Da, mulțumesc. Ce să fac acum? Doar nu o să-i cer să-mi dea biscuiții – spuse râzând Iulian. Așadar, vă urez o zi bună!

– La fel, domnule…

– Iulian mi se spune. Dvs.?

– Sunt Grijescu Grijan, domnule Iulian.

– E doar o coincidență că numele dvs. se aseamănă cu numele magazinului?

Doar coincidență. Și mai mult decât atât este o întâmplare fericită! Eram șomer acum 1 an și eram tare îngrijorat că nu îmi găsesc de lucru și brusc, când cumpăram soției mele 1 kg. de mere din acest magazin mi-a trecut prin minte să las un CV directoarei de magazin. A meritat. Acum lucrez aici. Așadar, nu te îngrijora domnul meu! O să găsești biscuiți! Măcar asta să fie cea mai gravă problemă a dumitale!

– Mă faceți să mă simt bine, domnule Grijescu! Mulțumesc pentru entuziasmul dvs. Promit că nu am să fur biscuiții pe care domnișoara de mai devreme tocmai i-a cumpărat, zise în plin amuzament Iulian, și am să caut în alta parte! (în acest timp, subtil, fata a auzit cuvintele lui Iulian deoarece aceasta trecuse de la raionul legume la cel de dulciuri – acolo unde se afla și băiatul).

– În regulă domnul meu, toate cele bune!

– Numai bine!

Îndreptându-se spre casierie, Iulian observă că urma să stea la un rând destul de aglomerat și, ironic sau nu, fata ce tocmai a cumpărat mai devreme ultimii biscuiți pentru tort se afla în fața lui Iulian. Băiatul observă părul brunet și frumos al fetei, strâns în coadă, coadă care îi venea fetei până la jumătatea spatelui. Iulian voia neapărat să-i vadă chipul și astfel acesta, pe banda cu produse, a împins intenționat unul dintre produse în produsele fetei, într-o așa manieră încât să pară că acest contact a avut loc din cauza aglomerației, contact suficient de bun însă încât s-o facă pe fată să-și întoarcă privirea și să-i zâmbească. De ce i-a zâmbit? Din politețe? Hai să mergem din nou în magazin pentru a afla:

– Ai un zâmbet frumos! Acum Iulian nu mai era îngrijorat pentru că domnul Grijescu îl bine dispuse, îl energizase.

– Mulțumesc… Nu-mi vine să cred, oare îmi face un compliment pentru a-i da biscuiții mei? Știu că l-am auzit spunând mai devreme, în glumă, că nu o să-mi fure biscuiții, dar dacă, totuși… Este un fixist? Hmm… Mai bine stau calmă, poate a vrut doar să fie politicos. Cam asta gândea fata în acele momente.

– Nu ai de ce să-mi mulțumești, zâmbetul tău m-a bucurat și, dacă e bine și pentru tine, aș vrea să vorbim puțin, oricum e foarte aglomerat și mai durează 4-5 minute până ajungem să plătim produsele.

Aaammm… Păi… Fata se gândea că Iulian ori îi va cere în glumă biscuiții ori îi va cere propriu-zis deoarece chiar îi dorește! Indiferent de situație, era pregătită, chiar dacă era puțin istovită din cauza momentelor foarte solicitante de sărbători în care trebuie să gătești, să faci curat în casă ș.a.m.d.

– În regulă, nu am vrut să par nepoliticos. Numai că te consider o fată frumoasă și știu că-ți place să faci tort!

– Fată începu să zâmbească.

– Iar eu ar trebui să te întreb acum, spuse fata, de unde cunoști faptul că-mi place să fac tort. Supriză însă, știu deja cum ai aflat.

– Cum?

Pentru că am cumpărat biscuiți pentru tort.

– Iulian rămase mască. Biscuiții nu erau la vedere, iar fata nu vorbise cu domnul Grijescu. Deci ce s-a întâmplat? Cum de a ghicit fata aluzia lui Iulian?

– Văzând chipul curios al băiatului, fata continuă:

– Relaxează-te, te-am auzit când ai spus că nu ai să furi biscuiții domnișoarei care i-a cumpărat, am trecut pe lângă tine când vorbeai cu domnul care bănuiesc că este angajat aici.

– Da, este angajat aici!

Conversație încheiată atunci. Mi-a părut bine să te cunosc! Fata spuse brusc și rece aceste cuvinte!

Panicat, băiatul părea că mai dorește să o întrebe ceva pe domnișoară dar pur și simplu a fost blocat de fermitatea cu care a fost expediat de aceasta.

– Relaxează-te! Exclamă fata, normal că nu s-a încheiat conversația. Ia spune-mi, și tu faci tort de sărbători? Poți să faci? Ai idee cum se face?

snowman

Sursă foto: wallpaperscraft.com

– Îmi va arăta mama…

– Păi cum? Nu ai biscuiți.

– O să găsesc, sunt sigur. Dar știi ceva, cred că mama nu o să răspundă la telefon în următoarea perioadă, poate poți să-mi spui tu cum să fac un tort gustos.

– Aham. Brusc nu mai răspunde la telefon…

– Da, mai ales când va afla că am întâlnit o fată drăguță care fură biscuiții altora din magazine.

– Nu i-am furat! Erau ultimii!
– Trebuia să te gândești că o să vină un băiat alături de care trebuie să-i împarți…

– Da, Da… Povești

– Ce Da, Da, este Crăciunul! Trebuie să avem încredere în povești! Uite, pe domnul cu care vorbeam mai devreme îl cheamă Grijescu și lucrează în magazinul acesta care se numește Fără GRIJI. Vezi? Povești sau întâmplări frumoase există!

– Următorul, vă rog! Spuse casierița hotărâtă.

– Fata își plăti produsele și-l așteptă pe Iulian să și le plătească pe ale sale

– Cum te cheamă? Întrebă fata

– Iulian. Pe tine?

– Grigorina

– Acum că ne-am aflat numele, continuă fata, propun să te învăț să faci un om de zăpadă înaine de a te învăța cum să faci un tort.

– Ce te face să crezi că nu știu să fac un om de zăpadă.

– Păi nu știi nici cum să-ți așezi fularul…

– Aha… Păi pentru asta aș avea nevoie de numărul tău de telefon, argumentă băiatul.

– Pentru a-ți așeza fularul? Spuse ironic fata

Nu pentru asta, nu, spuse zâmbind băiatul realizând că a fost puțin evaziv mai devreme. Aș dori să-mi oferi numărul de telefon ca să te invit să facem amândoi un om de zăpadă.

– Păi dacă nu va ninge?

– Atunci rămâne varianta cu fularul…

– Doar pentru asta? Întrebă în glumă fata și continuă: Doar pentru asta nu vin!

– Știi ceva? Nu trebuie să mă îngrijorez legat de asta. Vreau să te sun pentru a te vedea, mi-ar face mare plăcere și  bucurie să ne putem întâlni, frumoasă domnișoară!

– Îți dau numărul de telefon, dar ești conștient că tot mai este un lucru de care să te îngrijorezi, nu?

Nu…

– De unde iei biscuiți pentru tort?

Ha! În cazul acesta, Grigorina, îți propun să ne plimbăm acum câteva minute și să-mi recomanzi câteva magazine.

Astfel, fără griji dar plini de curaj, Grigorina și Iulian ieșiră din Fără GRIJI  în căutarea unor noi magazine din care să cumpere biscuiți pentru tort. Oare vor găsi? Depinde de cât de mult caută… Asta dacă nu cumva au găsit deja ceea ce și-au dorit pentru că, nu-i așa, de Crăciun, dragostea, fără nicio grijă, intră pe Horn!

 

Autor: Mihai Silviu Botezatu

Povestire scurtă: Dragostea intră pe horn, de Crăciun / data: 30.12.2013

 

 

7 Days of Trust

Astăzi este cea mai importantă zi din viața ta!

