Cum arată un intervievator inteligent?

1. Nu alocă doar 30 de secunde pentru analiza unui CV. Este recomandat minimum un minut.

2. Verifică informațiile din CV care nu sunt exprimate corect sau clar de către candidat contactându-l telefonic pe acesta din urmă.

3. Oferă viitorilor intervievați informațiile despre adresa sediului companiei pe care o reprezintă atât telefonic cât și electronic (e-mail sau mesaj telefonic).

intervievator 7DOT

Sursă foto: 7 Days of Trust

4. Verifică e-mailul pe care trebuie să-l transmită atât din punct de vedere ortografic cât și gramatical.

5. Își salvează fiecare CV (electronic și/sau fizic) pe categorii: Comercial; Agricultură; Comunicare; Logistică ș.a.m.d.

6. Nu are voie să rătăcească CV-uri sau alte informații despre candidați.

7. Are mereu biroul organizat – fără excepții.

8. Nu întârzie la interviu –  iar dacă o face nu își cere scuze că a trebuit să printeze CV-ul candidatului și nu a mers imprimanta sau că a fost reținut într-o ședință. Ideal este ca intervievatorul să anunțe din timp că va întârzia și, mai mult, îi poate oferi candidatului materiale informative sau chiar exerciții/teste pe care trebuie să le rezolve cât timp este în așteptare.

9. Chiar dacă nu selectează un anumit candidat care nu corespunde unui anumit profil, intervievatorul trebuie să ofere mereu candidatului rezultatul interviului printr-o rezoluție (feedback) cât mai argumentativă. Exemplu:

Nu ați fost selectat deoarece nivelul de limbă engleză pe care îl aveți în prezent trebuie îmbunătățit. Pentru asta vă recomand să vorbiți, să citiți și să scrieți în engleză cel puțin 6 ore pe săptămână sau să vă înscrieți la un curs de limbi străine.

Totodată, un alt criteriu care a făcut diferența între dvs. și candidatul selectat este capacitatea de a gestiona rapoarte financiare. Trebuie să învățați care sunt principalele câmpuri/secțiuni ce trebuie introduse în astfel de rapoarte.

Dacă doriți în continuare să vă recomandăm altor companii sau dacă aveți anumite întrebări, vă rog să mă contactați.

10. La finalul interviului, îi oferă candidatului cartea de vizită/datele de contact.

11. Conduce candidatul până la ieșirea din clădire sau cel puțin până la lift/scară.

12. Indiferent de cum se comportă un candidat (agresiv, timid, neprofesionist, grijului ș.a.m.d.) intervievatorul nu reacționează la fel sau nu închide brusc interviul. Primul pas este să detensioneze atmosfera. Al doilea – să înțeleagă de ce respectivul candidat se comportă nu tocmai politicos sau normal. Al treilea – extrage informațiile importante (și le notează) chiar în timpul desfășurării comportamentului neadecvat. Al patrulea – întreabă candidatul ce anume dorește pentru a se simți mai comod. Al cincilea – Conduce în siguranță interviul, până la capăt.

13. Nu răspunde la telefon. Dacă totuși intervievatorul are anumite urgențe în program anunță intervievatul că este posibil să primească un telefon important și că va trebui să răspundă.

14. Nu părăsește sala de interviu. Poate să facă acest lucru în următoarele condiții:  Face parte din organizarea interviului; A intervenit o urgență; Este cutremur – în acest caz îl scoate și pe candidat din sală sau se asigură că amândoi stau într-un loc care îi scutește de pericol; Dacă intervievatorul trebuie să ia o pastilă, dacă nu se simte prea bine.

15. Nu promite candidatului că va primi feedback în două zile sau două săptămâni. Anunță candidatul că dacă nu primește răspuns în X nr. de zile, acesta din urmă poate telefona/scrie un e-mail.

Aceasta a fost prima parte dedicată intervievatorului inteligent. 7 Days of Trust va reveni în curând cu noi informații!

7 Days of Trust

Astăzi este cea mai importantă zi din viața ta!

Advertisements