Articol publicat pe myjob – Link: Motivarea angajatilor prin delegarea responsabilitatilor speciale

Conditiile de munca reprezinta, in cele mai multe situatii, cel mai important aspect pentru angajatii unei companii deoarece influenteaza felul in care acestia isi desfasoara activitatea. In cadrul conditiilor de munca intra igiena, instrumentele de serviciu, mediul de lucru, programul s.a.m.d. Totusi, mai important decat conditiile de lucru este motivarea angajatilor.

O persoana motivata este o persoana determinata, iar pentru un mediu de afaceri propice, determinarea trebuie sa fie nu doar o caracteristica, ci si un principiu de baza tocmai prin faptul ca prin aceasta se asigura intru totul respectarea planului de actiune al companiei, asigurandu-se astfel  venituri multumitoare sau chiar peste medie.

Ce inseamna ca un angajat sa fie motivat?

Sa constientizeze importanta activitatilor sale si sa le acorde atentia necesara pentru buna lor indeplinire cu scopul de a obtine cele mai bune rezultate posibile.

De aceea,  indiferent daca o companie are sau nu bugetul ori situatia necesara pentru a-si motiva financiar angajatii, este indicat sa se orienteze asupra formarii acestora tocmai prin delegarea responsabilitatilor “speciale”. Ce sunt acestea? Pe langa sarcinile zilnice care implica o mai mare sau mai mica rutina, responsabilitatile special implica activitati de organizare, structurarea unei idei, obtinerea anumitor beneficii (prin negociere), initierea unor relatii profesionale s.a.m.d.

Spre exemplu, coordonatorul departamentului de resurse umane poate delega pe un junior HR sa organizeze un targ de joburi la care compania s-a inscris. Astfel juniorul va iesi din zona sa de confort propriu (analiza CV, programare interviuri, transmitere indicatii despre adresa etc.) si va avea posibilitatea sa constientizeze ca si colegii de lucru depind de actiunile pe care el le initiaza. Mai mult, organizarea materialelor necesare targului, delegarea participantilor, mentinerea legaturii cu alte companii prezente la targ si tot asa, reprezinta activitati concrete ce nu-i lasa angajatului decat optiunea de a respecta termene limita, interactiona cu persoane mai mult sau mai putin cunoscute, face networking, realiza un raport de evaluare al targului etc. Un alt exemplu poate fi un traducator caruia, pe langa materialele pe care le traduce pentru clienti, i se atribuie sa realizeze si traducerea site-ului companiei.

Totodata, implicarea in diverse proiecte periodice, facilitarea legaturii cu anumiti clienti fideli companiei, oferirea accesului la anumite sedinte sau intalniri organizationale reprezinta alte metode de motivare a angajatilor.

Astfel de forme de motivare sunt puternice tocmai prin prisma faptului ca angajatii au ocazia sa se cunoasca mai bine pe ei insisi, sa-si testeze capacitatile si sa se implice in activitati noi si interesante. Elemente precum noutate, emotie, responsabilitate, dezvoltare profesionala, cunoasterea profunda a propriilor abilitati reprezinta caracteristici pe care angajatii le simt aproape atat in indeplinirea obiectivelor companiei pentru care lucreaza, cat si a celor proprii. Atunci cand angajatii sunt constienti ca lucrand pentru companie lucreaza si pentru ei insisi, desigur ca rezultatele pozitive de pe urma stradaniilor lor nu vor intarzia sa apara.

Mihai Silviu Botezatu

Human Respect Solutions

Advertisements