Articol publicat pe myjob: Interviurile periodice pentru angajati

Interviul de angajare este considerat instrumentul potrivit in identificarea angajatilor care au rolul de a contribui la buna desfasurare a obiectivelor companiei dvs. Totusi este aceasta modalitate una suficienta pentru a asigura progresul pe care il doriti?

De mentionat ca interviurile se impart in mai multe categorii: De evaluare, de angajare, de grup etc. O sa ne rezumam in cadrul acestui articol asupra celor pentru angajati prin care nu se evalueaza performanta acestora, eficienta lor in echipa, gradul de adaptabilitate in companie, ci pur si simplu este o discutie organizata prin care dvs. le reamintiti, fiecaruia in parte, care sunt principiile si obiectivele companiei, ce parere au ei despre acestea, ce propuneri recomanda. Uneori specialistii in comunicare, in resurse umane, in marketing pe care ii cautati sunt chiar langa dvs. deoarece angajatii care, poate, nu sunt specializati pe anumite domenii va pot oferi idei concrete despre viitoarea campanie de publicitate, productie ori, de ce nu, pot avea viziuni deosebite despre metode de identificare a clientilor noi tocmai prin prisma faptului ca lucreaza zi de zi si cunosc bine compania.

Recomandabil este ca interviul pentru angajati sa se desfasoare periodic. O data la doua sau la trei luni spre exemplu, in functie de obiectivele si campaniile pe care le organizati.

Interviurile trebuie sa fie individuale pentru a obtine ideile bune ale angajatilor dvs. si pentru a va face si o parere clara despre cum au evoluat acestia si cum s-au integrat propriu-zis in companie tocmai prin intermediul consultarii opiniei lor despre desfasurarea activitatilor organizatorice.

Astfel, recomandabil este sa va faceti timp pentru fiecare angajat in parte pentru a-l intervieva. Desigur, probabil va ganditi ca aveti un numar destul de mare de angajati si v-ar fi imposibil sa adoptati o astfel de masura, mai ales ca timpul inseamna bani. Chiar daca nu aveti timpul dorit puteti ruga cativa oameni de incredere (directorul de resurse umane, cel de comunicare, un senior in recrutare etc.) sa va ajute. Astfel veti putea imparti interviurile, nu o sa fiti singur.

Incercati sa realizati un astfel de plan pentru sase luni sau chiar pentru un an de zile pentru a sti cu exactitate daca sunteti multumit sau nu de interviurile periodice pentru angajati.

Detaliile apropie oamenii, astfel cu ocazia interviurilor pentru angajati exista sansa sa va apropiati de echipa dvs. la un alt nivel. Intr-adevar, poate spuneti acum: “Eu imi cunosc echipa, sunt apropiat de ei” – ceea ce este un lucru foarte bun. Totusi la nivel profesional aveti sansa sa consultati planurile sau sugestiile echipei legate strict de viitorul companiei, iar acest lucru inseamna o apropiere profesionala avansata intre dvs. si angajati.

Mihai Silviu Botezatu

Human Respect Solutions

Advertisements