Sugestii pentru creşterea încrederii în sine

Nevoile şi obiectivele noastre de viaţă pot fi nenumărate – unele sunt comune, împărtăşite de anumiţi oameni, iar altele sunt pur individuale, specifice fiecărei persoane în parte.

Sursa foto: http://titobay.com/?cat=4

Sursa foto: http://www.livestrong.com/article/105785-definition-selfconfidence/

Indiferent de natura şi felul nevoilor şi obiectivelor noastre apar în anumite ipostaze evenimente contingente prin care reuşim sau nu să ne mulţumim pe noi înşine: Este posibil să fi obţinut o rezervare într-un loc greu accesibil, poate ni s-a mărit salariul la cererea noastră ori, la polul opus, am pierdut primul loc într-o competiţie, am avut ghinion, am eşuat în a realiza ceea ce ne-am propus etc.

Astfel, concentrându-ne asupra ultimelor trei exemple din paragraful anterior, trebuie adus în discuţie şi dezbătut subiectul încrederii în sine – Şi îl deschidem cu o întrebare: Cum procedăm atunci când, după un fapt nefericit sau un eşec propriu-zis, nivelul încrederii în noi înşine scade? Răspunsul nu este foarte complicat: Pur şi simplu trebuie să redobândim încrederea în propria noastră persoană. Dar cum facem asta? Răspunsul îl aflăm în cele ce urmează.


Sursa foto: http://www.livestrong.com/article/105785-definition-selfconfidence/

Pentru început este necesar să fie specificat faptul că pentru a avea încredere în cineva sau ceva presupune existenţa unui sentiment de convingere cât şi lipsa îndoielii. Aceşti doi “factori” de obicei sunt obţinuţi prin lucruri de care suntem siguri, dovezi, argumente, justificări, evenimente pozitive – însă nu întotdeauna se întâmplă aşa întrucât nu mereu ne ghidăm după mintea (raţionamentul) nostru ci şi după “inimă’, emoţii, trăirile sufleteşti. Un bun exemplu în acest sens este sentimentul îndrăgostirii. Însă, păstrând ritmul şi desfăşurarea prezentului articol ne vom concentra în continuare asupra “încrederii în sine” căpătate prin raţionament, judecată, automotivare, exerciţii practice. Astfel, pentru a recâştiga sau pentru a creşte nivelul încrederii în sine este recomandabil să începem prin a realiza obiective cu un grad de dificultate nu foarte complicat. Este ca un antrenament – Am avut o anumită activitate pentru o anumită perioadă de timp însă a avut loc o întrerupere a acesteia şi este necesar un antrenament (o perioadă de refacere) pentru a reintra în forţe. Sau, de ce nu, ne putem antrena pentru că dorim să fim mai buni într-un anumit palier social ce prezintă diverse preocupări ce ne interesează. La fel şi cu încrederea în sine – trebuie să ne pregătim, să exersăm. Prin urmare, după ce am înfăptuit câteva obiective, nu ar strica să fim participanţi în anumite contexte sociale care ne bucură şi ne ticluiesc zâmbetul pe buze.

Sursa foto: http://www.ehow.com/info_7878124_self-confidence-games.html

Poate cel mai important criteriu ce trebuie respectat atunci când dorim să avem o încredere mai mare în noi înşine este să ne stabilim anumite priorităţi – ce vrem să facem, cum putem face, să ne informăm despre cum o să întreprindem ceea ce ne-am propus ş.a.m.d.

Sugestii practice pentru creşterea încrederii în sine:

– Să învăţăm o anumită activitate şi să o stăpânim – să-i aflăm toată structura şi modalitatea în care ea se desfăşoară.

– Alocarea unei perioade de timp pentru a rezolva o problemă/situaţie inconfortabilă pe care o tot amânăm de foarte mult timp.

– Gândirea pozitivă: “O să reuşesc”; “O să învăţ”; “Sunt capabil” etc.

– Crearea unui program, a unui orar zilnic, săptămânal, lunar ş.a.m.d. pe care să-l respectăm.

– Să comunicăm cu apropiaţii noştri şi să dezbatem subiectele care ne interesează.

– Oferirea unui suport, unui anumit ajutor cuiva sau pentru anume ceva.

– Să cerem ajutor atunci când avem nevoie.

– Să-i facem pe ceilalţi din jurul nostru să zâmbească atunci când zâmbim noi înşine.

– Să ne plimbăm într-un loc drag nouă.

– Dacă putem (nu este obligatoriu, dar recomandabil), să facem sport.

– Trebuie să evităm să mâncăm ceea ce ne face rău fizic.

– Să muncim

– Dacă în viaţa noastră sunt numeroase activităţi în care suntem angrenaţi şi la care nu ne face plăcere să participăm, atunci o să ne stabilim o perioadă în care o să facem şi ceea ce ne place.

– Simţul umorului acompaniat de bancuri bune – mereu este de ajutor.

– lecturarea anumitor cărţi care ne atrag

Lista poate continua. În funcţie de personalitatea, nevoile şi obiectivele noastre plus mediul în care trăim, această listă poate fi modificată.

Sursa foto: http://buildingselfesteem.co.uk/2009/07/7-things-you-can-do-today-to-build-your-self-esteem/

Unde mai puteţi adresa comentarii în afară de acest blog? La adresa de e-mail: mihaisilviubotezatu@yahoo.com

 

Advertisements